Aleksandra ProkockaUkończyła podyplomowe kwalifikacyjne studia logopedyczne w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie.

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała cierpliwie dążąc do celu. Na początku pracowała jako opiekun w bliskościowym punkcie opieki dziennej dzieci do lat 3. Następnie, zaczęła prowadzić zajęcia umuzykalniające i logorytmiczne w przedszkolach i żłobkach na terenie Warszawy, które kontynuuje po dziś dzień. W międzyczasie uzyskała kwalifikacyjne uprawnienia nauczycielskie i została certyfikowanym terapeutą miofunkcjonalnym. Zwieńczeniem wszystkich starań było zdobycie dyplomu logopedy.

Pogłębiała w tym czasie swoją wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii na licznych kursach, w tym wielu o tematyce NVC i wspierania rozwoju najmłodszych np. wg niedyrektywnej pedagogiki Reggio Emilia. Rozwijała pasje, które przekuwała w swoją nową pracę.

Oprócz pracy w naszym gabinecie, prowadzi zajęcia logopedyczne i logorytmiczne w warszawskich przedszkolach i żłobkach. Prowadzi terapię indywidualną w innych prywatnych centrach terapeutycznych jako logopeda i terapeuta miofunkcjonalny dzieci i dorosłych.

Zajmuje się:

  • diagnozą i terapią zaburzeń artykulacyjnych u dzieci, młodzieży i dorosłych;
  • diagnozą i terapią zaburzeń miofunkcjonalnych u osób z problemami ortodontycznymi;
  • terapią dzieci ze spektrum autyzmu;
  • terapią logopedyczną dzieci z opóźnionym rozwojem mowy;
  • konsultacjami logopedycznymi;
  • profilaktyką logopedyczną/prowadzeniem zajęć logorytmicznych.

Na każdego pacjenta patrzy z uważnością. Stara się otoczyć go jak najlepszą opieką i dobrać terapię do jego indywidualnych potrzeb.

Szkolenia i warsztaty

  • MF`T 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 wg A. Kittel – kurs certyfikacyjny – B. Paradowska
  • Mioterapia dzieci cz. I – M. Szyfter
  • Ankyloglosja krok po kroku. Diagnoza wędzidełek jamy ustnej – A. Rosińska
  • Masaż logopedyczny- podejście całościowe (z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych) – K. Francuz-Matwiejczuk
  • Terapia miofunkcjonalna. Terapia karmienia. Znaczenie funkcji prymarnych w rozwoju mowy – B. Białas
  • Masaż logopedyczny – A. Kaczyńska
  • Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt – M. Budkowska
  • Seplenienie międzyzębowe – diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie szeregu szumiącego – B. Nedwidek
  • Terapia małego dziecka z autyzmem – J. Pałasz
  • Teczka młodego logopedy – M. Czajka
  • Logorytmika – ruch słuch słowo© – ProCentrum E. Bombo
  • LogoRytmiKa dla NajNajów – M. Szyfter