Izabella SmolińskaIzabella Smolińska - neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC) oraz terapeuta ręki. Ukończyła pięcioletnie studia w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie uzyskując tytuł pedagoga specjalnego i logopedy oraz studia podyplomowe na kierunku Neurologopedia na Wyższej Szkole Collegium Humanum w Warszawie. Współpracuje z przedszkolem specjalnym, w którym prowadzi indywidualną terapię logopedyczną oraz zajęcia grupowe dla dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.

W swojej pracy buduje silną relację z dzieckiem i rodzicami, opartą na zaufaniu i szczerości. Stara się w dużym stopniu włączać rodzinę w proces terapeutyczny. W obszarze jej zaineresowań logopedycznych znajduje się terapia dzieci: z ASD, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z wykorzystaniem metod komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).

Szkolenia i warsztaty

 

  • Logorytmika – ruch słuch słowo
  • Terapia dziecięcej atrakcji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia
  • Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne
  • Terapia manualna w pracy z pacjentem logopedycznym
  • Elastyczny Terapeutyczny Taping logopedii/neurologopedii
  • Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na postawie metod neurorozwojowych ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej
  • Masaż logopedyczny – podejście całościowe (z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych)
  • „Związek procesów przetwarzania sensorycznego z rozwojem komunikacji pacjentów/dzieci z ASD”
  • „Trudności komunikacyjne osób z ASD a zaburzenia integracji sensorycznej”
  • „GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD”
  • Elastyczny terapeutyczny taping logopedyczny w logopedii i neurologopedii
  • „AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna – jak zacząć pracę w obszarze komunikacji z dzieckiem lub dorosłą osobą z autyzmem”– I i II stopień
  • „Komunikacja alternatywna i wspomagająca ­– książka do porozumiewania się osobista pomoc”
  • „Wspomagające i alternatywne sposoby komunikacji (AAC) w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu”
  • „Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób wieloraką niepełnosprawnością” poziom I i II
  • „MAKATON”- szkolenie podstawowe (znaki manualne i symbole)
  • „Terapia logopedyczna małego dziecka z ASD”
  • „Ocena funkcjonowania traktu ustno-twarzowego. Mioterapia- podejście autorskie”
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Diagnoza i terapia bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • The Early Start Denver Model (ESDM Advanced Workshop)
  • „Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego ENMOT”
  • „Mutyzm”
  • „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia diagnoza-terapia-masaż”
  • „Jak sprawnie i bezpiecznie pracować głosem” – kurs z higieny i emisji głosu”