Izabella Smolińska - neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC) oraz terapeuta ręki. Ukończyła pięcioletnie studia w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie uzyskując tytuł pedagoga specjalnego i logopedy oraz studia podyplomowe na kierunku Neurologopedia na Wyższej Szkole Collegium Humanum w Warszawie. Współpracuje z przedszkolem specjalnym, w którym prowadzi indywidualną terapię logopedyczną oraz zajęcia grupowe dla dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.
W swojej pracy buduje silną relację z dzieckiem i rodzicami, opartą na zaufaniu i szczerości. Stara się w dużym stopniu włączać rodzinę w proces terapeutyczny. W obszarze jej zaineresowań logopedycznych znajduje się terapia dzieci: z ASD, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z wykorzystaniem metod komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).
Szkolenia i warsztaty
- Logorytmika – ruch słuch słowo
- Terapia dziecięcej atrakcji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia
- Terapia manualna w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne
- Terapia manualna w pracy z pacjentem logopedycznym
- Elastyczny Terapeutyczny Taping logopedii/neurologopedii
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na postawie metod neurorozwojowych ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej
- Masaż logopedyczny – podejście całościowe (z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych)
- „Związek procesów przetwarzania sensorycznego z rozwojem komunikacji pacjentów/dzieci z ASD”
- „Trudności komunikacyjne osób z ASD a zaburzenia integracji sensorycznej”
- „GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD”
- Elastyczny terapeutyczny taping logopedyczny w logopedii i neurologopedii
- „AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna – jak zacząć pracę w obszarze komunikacji z dzieckiem lub dorosłą osobą z autyzmem”– I i II stopień
- „Komunikacja alternatywna i wspomagająca – książka do porozumiewania się osobista pomoc”
- „Wspomagające i alternatywne sposoby komunikacji (AAC) w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu”
- „Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób wieloraką niepełnosprawnością” poziom I i II
- „MAKATON”- szkolenie podstawowe (znaki manualne i symbole)
- „Terapia logopedyczna małego dziecka z ASD”
- „Ocena funkcjonowania traktu ustno-twarzowego. Mioterapia- podejście autorskie”
- „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Diagnoza i terapia bazowych umiejętności komunikacyjnych”
- The Early Start Denver Model (ESDM Advanced Workshop)
- „Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego ENMOT”
- „Mutyzm”
- „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia diagnoza-terapia-masaż”
- „Jak sprawnie i bezpiecznie pracować głosem” – kurs z higieny i emisji głosu”