
Małgorzata Romanowska - logopeda, neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji.
Jestem praktykiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i dorosłymi w placówkach NFZ, ośrodkach rehabilitacyjno-wychowawczych i placówkach oświatowych. Swoją wiedzę specjalistyczną rozwijałam uczestnicząc na licznych szkoleniach i kursach doskonalących. Brałam udział w konferencjach merytorycznych zdobywając nowe kwalifikacje oraz umiejętności. Całą swoją wiedzę i praktykę w pełni wykorzystuję w pracy terapeutycznej, a także dzielę się nią ze studentami pracując jako wykładowca na wyższych uczelniach w Polsce. Zajmuję się diagnozą i terapią dzieci cierpiących z powodu ośrodkowo uwarunkowanych zaburzeń mowy i języka (afazja, dysartria, alalia ,niedokształcenia mowy o typie afazji, dysglosja); terapią opóźnionego rozwoju mowy; profilaktyką logopedyczną, wspomaganiem rozwoju mowy dzieci z grupy ryzyka okołoporodowego, wcześniaków oraz dzieci ze stwierdzonymi zaburzeniami rozwoju; kształtowaniem prawidłowej mowy u dzieci od najwcześniejszego okresu ich życia; całościowymi zaburzeniami rozwoju; stymulacją umiejętności komunikacyjnych dzieci z zaburzeniami słuchu, z, niepełnosprawnością intelektualną; diagnozą oraz korektą nieprawidłowej artykulacji dzieci. Prowadzę rehabilitację i terapię pacjentów dorosłych po udarach i innych wypadkach o podłożu neurologicznym w wyniku których doszło do utraty zdolności mówienia. Jak również prowadzę zajęcia z emisji głosu u pacjentów po zabiegach w wyniku których doszło do zaburzeń głosu. Wykonuję zabiegi elektrostymulacji warg, języka i podniebienia miękkiego.
Szkolenia i warsztaty
- Niemowlę u logopedy – diagnoza i stymulacja.
- Terapia ręki I i II stopnia - Diagnoza i prowadzenie zajęć terapeutycznych.
- Praca z dzieckiem cudzoziemskim.
- Elektrostymulacja w terapii logopedycznej
- Podstawa programowa a realizacja kompetencji kluczowych.
- Pacjent z rozszczepem wargi i podniebienia. Postępowanie chirurgiczne, diagnoza i terapia logopedyczna.
- Efektywne metody terapii rotacyzmu.
- Terapia zaburzeń komunikacji językowej u dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. III Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna
- Diagnoza mózgu w chorobach neurologicznych. Odczytywanie dokumentacji logopedycznej.Szkolenie dla neurologopedów
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka - strategie lecznicze wg Klein i Delaney.
- Wykorzystanie metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej.
- Warsztaty z zakresu programu terapii percepcyjno-motorycznej - Ruch dla uczenia się
- Model Wczesnej Interwencji - Model Insite.
- Warsztaty z zakresu „Klucz do uczenia się”.
- AAC - wspomagające alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji.
- Wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka - ryzyka z zastosowaniem ustno-twarzowej terapii regulującej nieprawidłowe napięcie mięśniowe.
- Wczesna diagnoza i terapia dziecka z wadą słuchu.
- Diagnoza i terapia afazji.
- Kurs I stopnia z zakresu neurofizjologicznych podstaw integracji sensorycznej.