
Aleksandra Pluta - logopeda, pedagog, provider indywidualnego programu treningu słuchowego Metody Johansena JIAS.
Absolwentka studiów licencjackich i magisterskich pedagogiki, specjalizacja edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z edukacją włączającą na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Obecnie studentka neurologopedii. Swoje doświadczenie logopedyczne zdobywała w trakcie licznych praktyk, wolontariatów i staży oraz pracując w warszawskich przedszkolach oraz poradniach. Obecnie pracuje w Przedszkolu Integracyjnym gdzie zajmuje się dziećmi z wadami wzroku. W terapii najważniejsze jest dla niej indywidualne podejście do każdego pacjenta oraz zbudowanie więzi między podopiecznym a terapeutą. Ola prowadzi terapię logopedyczną, miofunkcjonalną oraz wspomaga zajęcia elektrostymulacją.
Szkolenia i warsztaty
- Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście
- Przepona i oddech w terapii logopedycznej – praca manualna wspomagająca prawidłowy tor oddechowy.
- Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia - podejście autorskie.
- BIS- Ocena miofunkcjonalna traktu orofacjalnego.
- SMURF – Strategiczna Metoda Usprawniania Realizacji Fonemów
- Diagnozowanie logopedyczne w aspekcie całościowym - podejście
- GORA- Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów.
- Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna noworodków i niemowląt.
- Johansen Indywidualna Stymulacja Słuchu, Provider JIAS.
- Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego ENMOT.
- Szkolenie podstawowe Makaton, Program Rozwoju Komunikacji.
- Szkolenie zaawansowane Makaton, Program Rozwoju Komunikacji.
- Przyczyny zaburzeń lękowych u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Rozwój dziecka w okresie poniemowlęcym.
- Emocje dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w starszym wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Oddech - techniki korekcji zaburzonego wzorca oddechowego i relaksacji AUN.
- Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii.