Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska
Neurologopeda kliniczny, terapeuta jąkania, psycholog, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta miofunkcjonalny, pedagog specjalny, coach i terapeuta ręki. Właścicielka Artysta Mowy - Centrum Terapii i Rozwoju.

W swojej pracy łączę kompetencje logopedyczne i psychologiczne dbając o mowę i rozwój najmłodszych oraz prowadząc terapię z osobami dorosłymi. Specjalizuję się w terapii jąkania. Jestem autorem prowadzonego w Centrum Programu Całościowej Zintegrowanej Aktywności Dzieci (CZAD) dla dzieci jąkających się i ich rodziców. Oprócz tego prowadzę terapię wad wymowy, opóźnionego rozwoju mowy, dzieci z niedosłuchem, spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami, a także doskonalenie głosu. Nieustannie kształcę się na studiach i szkoleniach z zakresu logopedii i psychologii.

Prowadzę również zajęcia psychologiczne z dziećmi wspierając ich rozwój poznawczy i emocjonalny. Współprowadzę warszawski Klub J (samopomocowy klub dla osób jąkających się). Prowadzę szkolenia z zakresu diagnozy i terapii jąkania oraz realizuję wiele projektów naukowych, występuję na konferencjach naukowych prezentując wyniki swoich badań, a także organizuję konferencje logopedyczne: Europejski Dzień Logopedy oraz Neuromowa, czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy.

Publikuję również artykuły dotyczące wyników swoich badań nad psychologicznymi i logopedycznymi aspektami jąkania u dzieci i dorosłych. W zeszłym roku otrzymałam grant Gene J. Brutten Fluency Disorders Fund za działalność naukową w uznaniu zasług i zaangażowania w dziedzinie zaburzeń płynności mowy.

Jestem również wykładowcą i kierownikiem studiów Neurologopedia Profilowana na Wyższej Szkole Pedagogicznej im. J. Korczaka w Warszawie.

Kursy i szkolenia

  • Praktyk metod „Dam radę!” i „Jestem  z ciebie dumny!”
  • Diagnoza i terapia ręki I i II stopnia
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza – terapia masaż
  • Trener grafomotoryki
  • Kurs Integracji sensorycznej I stopnia
  • Certyfikowane szkolenie w zawodzie coacha:  Approved Coach Specific Training Hours ACSTH,     międzynarodowy certyfikat Coach VCC
  • Points of you – kreatywne narzędzia do szkoleń i rozwoju
  • Regulatory MFS – nowe trendy w diagnostyce i leczeniu zaburzeń zgryzu i wymowy
  • KINESIOTAPING w LOGOPEDII i FIZJOTERAPII STOMATOLOGICZNEJ z oklejeniami dla mięśni mimicznych z analizą ich wpływu na wymowę dźwięków, aktywność żuchwy
  • Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss
  • Liderzy Pozytywnego Myślenia (wspieranie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży)
  • „Od dźwięku do języka” – rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem
  • „Wyprawa do krainy emocji” – edukacja emocjonalna w pracy z grupą
  • GORA – gesty obrazujące ruchy artykulatorów
  • Alternatywne brzmienie słów
  • Terapia głosek tylnojęzykowych – kappacyzm, gammacyzm, hittacyzm
  • Wysoko wrażliwe dzieci – szkolenie dla profesjonalistów
  • Podstawy nauki o więzi
  • Regulacja emocji u dzieci – metody, techniki, narzędzia
  • Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9 -99
  • Diagnostyka i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt – nowe podejście
  • Trening umiejętności społecznych (TUS)
  • Narzędzie M-CHAT – R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Jak nauczyć dziecko z autyzmem zadawania pytań, czyli sztuka tworzenia operacji motywacyjnych
  • Gesty GORA – metoda wspomagająca terapię logopedyczną
  • Metoda werbo – tonalna. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego – zabawy fonetyczne
  • Drama w profilaktyce i terapii zawodowych zaburzeń głosu
  • Nauka mowy i komunikacji u dzieci z ASD
  • Rehabilitacja głosu w terapii logopedycznej
  • Giełkot. Jak zrozumieć osoby mówiące niewyraźnie
  • Rehabilitacja zaburzeń głosu
  • Logopedyczna diagnoza i terapia zaburzeń układu ruchowego narządu żucia
  • Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym
  • Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo – literowego
  • Spotkanie tutoringowe – zastosowanie różnych technik
  • Ruch rozwijający W. Sherborne o Stosowanie Testu Rozwoju Językowego
  • Metody pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą w wieku 13-15 lat
  • Usprawnianie narządu głosu w praktyce
  • Psycholog w przedszkolu – szkolenie dla profesjonalistów
  • Neurorehabilitacja traktu ustno – twarzowego i staw skroniowo – żuchwowy
  • Terapia zabawą – terapia psychodynamiczna dzieci
  • „Jestem ok, taki jaki jestem”
  • „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi…” Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
  • Neurorehabilitacja traktu ustno – twarzowego
  • Usprawnianie narządu głosu
  • Wstęp do muzykoterapii
  • Dramaterapia – ukończony kurs I stopnia
  • Palin PCI – Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7
  • Opóźniony rozwój mowy – kreatywne postępowanie logopedyczne
  • Metoda werbo-tonalna
  • Terapia sygmatyzmu międzyzębowego
  • Terapia manualna jamy ustnej
  • Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
  • Mowa i komunikacja u osób z autyzmem
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C) APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii
  • Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z r-rodziną – stopień I i II
  • Mini-KIDS – program terapii jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym
  • Terapia behawioralna
  • Praktyczne zastosowanie w pracy z dzieckiem z autyzmem
  • Terapia osób z jąkaniem: Jąkanie – jak można pomagać?
  • Wykorzystanie zabaw fonacyjnych w terapii logopedycznej najmłodszych dzieci
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch – wyzwania i możliwości wczesnej interwencji logopedycznej
  • Masaż Shantala, a rozwijanie mowy dziecka – podejście praktyczne
  • Stymulacja sfery ustno-twarzowej z wykorzystaniem innowacyjnych pomocy logopedycznych
  • Możliwości i ograniczenia w terapii jąkania wczesnodziecięcego na przykładzie metod Lidcombe i Mini-KIDS
  • Jąkanie bardziej płynne to nie paradoks
  • Dwujęzyczność – jak pracować z dzieckiem dwujęzycznym?
  • Elastyczny terapeutyczny TAPING w przypadku nadmiernego ślinienia. Taśma S: nowe narzędzie służące do kontroli motoryki sfery oralnej
  • Jąkanie – profilaktyka, diagnoza i terapia
  • Głos jako narzędzie pracy. Problem dysfonii u osób zawodowo posługujących się głosem: przyczyny, przebieg, terapia – z punktu widzenia terapeut – rehabilitanta mowy
  • Oddziaływania logopedyczne z dzieckiem z opóźniającym się rozwojem mowy
  • „Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej
  • Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
  • Diagnoza i terapia dzieci zagrożonych dysleksją w wieku przedszkolnym
  • Nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną w grupach przedszkolnych
  • Zadbaj o swój głos
  • Emisja głosu w pracy logopedy
  • Świadomość ciała, głosu i emocji podstawą dobrej komunikacji
  • Sukces w logopedii medialnej

Publikacje

  • Jastrzębowska, A. (2016). Jąkanie jako problem złożony – wpływ niepłynności mówienia na osobowość i samoocenę osób dorosłych jąkających się [w:] D. Pluta – Wojciechowska (red.) Forum Logopedyczne, 24, s. 47 – 58.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Superwizja w zawodzie logopedy [w:] E. Gacka, M. Kaźmierczak (red.), Teoria i praktyka logopedyczna. Wybrane zagadnienia, s. 119-129.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2018). Predyspozycje temperamentalne i poziom lęku u jąkających się dzieci i osób dorosłych [w:] K. Węsierska (red.) Forum Logopedyczne, 26, s. 87 – 98.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2018). Diagnozowanie zaburzeń płynności mowy u małych dzieci [w:] K. Węsierska (red.) Forum Logopedy, 26, s.16-22.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2018). Balbutologopedia – dziedzina obca logopedom?. W: K. Węsierska (red.) Zaburzenia płynności mowy, Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 93-112.
  • Jastrzębowska-Jasińska, A. , Kwiatkowska, P. , Plichta, A. , Wyrębkiewicz, P. (2017). Tempmowy, a osobowość osób dorosłych [w:] M. Janiszewska, B. A. Nowak (red.) Wyzwania fizjoterapii – wybrane zagadnienia, Lublin: WydawnictwNaukowe TYGIEL, s. 213-220.
  • Cyroń, M, Jastrzębowska, A. (2017). Wizerunek logopedy w polskim społeczeństwie. [w:] J. M. Góral – Półrola, G. Jastrzębowska (red.) Mowa i komunikacja. Od teorii dpraktyki. Kielce: Staropolska Wyższa Szkoła w Kielcach, s. 83-92.
  • Jastrzębowska-Jasińska, A. (2016). Predyspozycje temperamentalne dwystąpienia jąkania u dzieci mówiących niepłynnie [w:] B. Zdunek i M. Olszówka (red.) Medycyna i nauki pokrewne – wybrane zagadnienia, Lublin: WydawnictwNaukowe TYGIEL, s. 123 – 134.
  • Wywiad “Spotkanie w praktyce”,LogMagazyn kreatywneglogopedy ,5, s. 18-19.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Propozycja Programu Całościowej Zintegrowanej Aktywności Dzieci dla dzieci jąkających się i ich rodzin – badanie pilotażowe, Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Coaching kluczem dmotywacji w terapii jąkania u osób dorosłych [w:] K. Węsierska (red.) Zaburzenia płynności mowy. Teoria i praktyka.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Dobre praktyki w diagnozowaniu jąkania – analiza terminologii [w:] Biuletyn logopedyczny.
  • Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Wspieranie odporności psychicznej dziecka w środowisku rodzinnym [w:] A. Gretkowski (red.) RODZINA W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ aktualne wyzwania i problemy. Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Bajkoterapia jakmetoda wzmacniania w dziecku poczucia własnej wartości oraz akceptacji samegsiebie, Guliwer.

Granty

  • 2016 r. – Grant Gene J. Brutten Fluency Disorders Fund

Udział w konferencjach naukowych

  • 17.11.2018 r. – I Międzynarodowa Konferencja Naukowo – Szkoleniowa Rodzina w przestrzeni społecznej. Aktualne Wyzwania i Problemy
  • 19.10.2018 r. – Ogólnopolska konferencja pod patronatem Polskiego Związku Logopedów (PZL) – Terapia jąkania u osób dorosłych
  • 18-19.10.2018 r. – II Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna w Poznaniu
  • 31.08-1.09.2018 r. – III Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna: Zaburzenia płynności mowy- Teoria i praktyka
  • 21- 22.09.2018 r. – IV Konferencja Interdyscyplinarna Zdrowie i odporność psychiczna
  • I Ogólnopolska Konferencja Naukowo – Szkoleniowa Warmińsko – Mazurskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego
  • IV Konferencja naukowa „Europejski Dzień Logopedy – Usłysz mnie”
  • III ogólnopolska studencko – doktorancka konferencja psychologiczna Profesjonalizm to podstawa
  • 14.10.2017 r. – Konferencja naukowa „Logopedia wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku”
  • 29-30.09.2017 r. – XV Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna pt. Logopedia – tradycja i perspektywy rozwoju
  • 16-17.09.2017 r. – V Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Logopedia w teorii i praktyce”
  • 30.06-2.07.2017 r. – XIX Konferencja Naukowo – Szkoleniowa pt. „Terapia Logopedyczna. Metody postępowania w zaburzeniach mowy”
  • 18 – 19.03.2016 r. – IX Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL
  • 24.03.2017 r. – III Ogólnopolska Konferencja „Europejski Dzień Logopedy
  • 26.08.2016 r. – II Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna Zaburzenia płynności mowy – Teoria i praktyka
  • 11 – 12.06.2016 r. – Ogólnopolskie Sympozjum OBLICZA LOGOPEDII „Interdyscyplinarność i samodzielność”
  • 5.03.2016 r. – Konferencja Europejski Dzień Logopedy – Odczulamy jąkanie
  • 4 – 6.12.2015 r. – XII Kongres Kół Naukowych i Artystycznych Uniwersytetu Warszawskiego
  • 14.11.2015 r. – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa Neuromowa – czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy
  • 9 – 10.10.2015 r. – IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Edukacja. W kręgu mowy, języka i komunikacji”
  • 11.09.2015 r. – Konferencja naukowa „Skuteczność terapii jąkania u dzieci. Możliwości terapii w Polsce i na świecie”
  • 30.05.2015 r. – III Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Logopedia w teorii i praktyce”
  • 25.04.2015 r. – Interdyscyplinarna konferencja studencko – doktorancka III Dzień Psychologa: ZAPSorbowani Psychologią

Działalność dodatkowa

  • Prowadzenie szkoleń i warsztatów dla terapeutów, logopedów i studentów logopedii:
    • „Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania”
    • „Dykcja i emisja głosu”
  • Od 2016 r. okresowo współprowadząca samopomocową grupę terapeutyczną dla dorosłych osób jąkających się – „Warszawski Klub J”
  • Prezes Koła Naukowego Logopedii przy Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (2014-2018)
  • Główny organizator i pomysłodawca Ogólnopolskich Konferencji Naukowych:
    • Europejski Dzień Logopedy – „Logopeda Artystą Mowy”, „Odczulamy Jąkanie”, „Wczesna Interwencja Logopedyczna”, „Usłysz Mnie”
    • Neuromowa – „Człowiek widziany oczami neuropsychologa i neurologopedy”
  • Kierownik i współtwórca studiów podyplomowych „Neurologopedia profilowana” na Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka.