
Neurologopeda kliniczny, terapeuta jąkania, psycholog, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta Programu CZADⓒ, provider Safe and Sound Protocol (SSP), specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, pedagog specjalny, coach i terapeuta ręki. Terapeuta pracujący w duchu Rodzicielstwa bliskości. Właścicielka Artysta Mowy - Centrum Terapii i Rozwoju.
W swojej pracy łączę kompetencje logopedyczne i psychologiczne dbając o mowę i rozwój najmłodszych oraz prowadząc terapię z osobami dorosłymi. Specjalizuję się w terapii jąkania. Jestem autorem prowadzonego w Centrum Programu Całościowej Zintegrowanej Aktywności Dzieci (CZADⓒ) dla dzieci jąkających się i ich rodziców. Pasjonuję się teorią poliwalagalną Stevena Porgesa. Oprócz tego prowadzę terapię wad wymowy, opóźnionego rozwoju mowy, dzieci z niedosłuchem, spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami, a także doskonalenie głosu. Nieustannie kształcę się na studiach i szkoleniach z zakresu logopedii i psychologii.
Prowadzę również zajęcia psychologiczne z dziećmi wspierając ich rozwój poznawczy i emocjonalny. Współprowadzę warszawski Klub J (samopomocowy klub dla osób jąkających się). Prowadzę szkolenia z zakresu diagnozy i terapii jąkania oraz realizuję wiele projektów naukowych, występuję na konferencjach naukowych prezentując wyniki swoich badań, a także organizuję konferencje logopedyczne: Europejski Dzień Logopedy oraz Neuromowa, czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy.
Publikuję również artykuły dotyczące wyników swoich badań nad psychologicznymi i logopedycznymi aspektami jąkania u dzieci i dorosłych. W zeszłym roku otrzymałam grant Gene J. Brutten Fluency Disorders Fund za działalność naukową w uznaniu zasług i zaangażowania w dziedzinie zaburzeń płynności mowy.
Jestem również wykładowcą i kierownikiem studiów Neurologopedia na Collegium Humanum.
Kursy i szkolenia
- Attention Autism
- LogoSensoryka©. Szkolenie dla specjalistów
- Praktyk metod „Dam radę!” i „Jestem z ciebie dumny!”
- Diagnoza i terapia ręki I i II stopnia
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza – terapia masaż
- Trener grafomotoryki
- Kurs Integracji sensorycznej I stopnia
- Certyfikowane szkolenie w zawodzie coacha: Approved Coach Specific Training Hours ACSTH, międzynarodowy certyfikat Coach VCC
- Points of you – kreatywne narzędzia do szkoleń i rozwoju
- Regulatory MFS – nowe trendy w diagnostyce i leczeniu zaburzeń zgryzu i wymowy
- KINESIOTAPING w LOGOPEDII i FIZJOTERAPII STOMATOLOGICZNEJ z oklejeniami dla mięśni mimicznych z analizą ich wpływu na wymowę dźwięków, aktywność żuchwy
- Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki wg Batii Strauss
- Liderzy Pozytywnego Myślenia (wspieranie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży)
- „Od dźwięku do języka” – rozwijanie komunikacji u dzieci z autyzmem
- „Wyprawa do krainy emocji” – edukacja emocjonalna w pracy z grupą
- GORA – gesty obrazujące ruchy artykulatorów
- Alternatywne brzmienie słów
- Terapia głosek tylnojęzykowych – kappacyzm, gammacyzm, hittacyzm
- Wysoko wrażliwe dzieci – szkolenie dla profesjonalistów
- Podstawy nauki o więzi
- Regulacja emocji u dzieci – metody, techniki, narzędzia
- Miofunkcjonalna terapia dla osób w wieku 9-99
- Diagnostyka i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt – nowe podejście
- Trening umiejętności społecznych (TUS)
- Narzędzie M-CHAT – R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Jak nauczyć dziecko z autyzmem zadawania pytań, czyli sztuka tworzenia operacji motywacyjnych
- Gesty GORA – metoda wspomagająca terapię logopedyczną
- Metoda werbo – tonalna. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego – zabawy fonetyczne
- Drama w profilaktyce i terapii zawodowych zaburzeń głosu
- Nauka mowy i komunikacji u dzieci z ASD
- Rehabilitacja głosu w terapii logopedycznej
- Giełkot. Jak zrozumieć osoby mówiące niewyraźnie
- Rehabilitacja zaburzeń głosu
- Logopedyczna diagnoza i terapia zaburzeń układu ruchowego narządu żucia
- Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym
- Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo – literowego
- Spotkanie tutoringowe – zastosowanie różnych technik
- Ruch rozwijający W. Sherborne
- Stosowanie Testu Rozwoju Językowego
- Metody pracy psychoterapeutycznej z młodzieżą w wieku 13-15 lat
- Usprawnianie narządu głosu w praktyce
- Psycholog w przedszkolu – szkolenie dla profesjonalistów
- Neurorehabilitacja traktu ustno – twarzowego i staw skroniowo – żuchwowy
- Terapia zabawą – terapia psychodynamiczna dzieci
- Poznanie modelu komunikacji porozumienie bez przemocy – Non violent communication (NVC)
- Diagnoza i leczenie zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych w praktyce logopedy i neurologopedy
- Relacja bez kar i nagród – edycja dla profesjonalistów
- Wpływ napięcia mięśniowego i postawy na nieprawidłowości artykulacyjne
- Trener kontroli złości
- Oddech pełną piersią (metoda Feldenkraisa)
- Podstawy Self – reg dla profesjonalistów pracujących z dziećmi
- Socjalny układ nerwowy – w jaki sposób wchodzimy w relacje w oparciu o teorię poliwagalną S. Porgesa
- Regulacja emocji, a przywiązanie – czyli co łączy teorię poliwagalną S. Porgesa z teorią przywiązania J. Bowlby’ego
- Uprawnienia diagnostyczne Skala Inteligencji Stanford- Binet 5
- Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej. Cz. 1
- Wpływ napięcia mięśniowego i postawy na nieprawidłowości artykulacyjne
- Niemowlak u logopedy I. Diagnoza, zabawa i wczesna stymulacja
- Połykanie w logopedii w ujęciu praktycznym
- Niemowlak u logopedy II. Miobobo – skrócone wędzidełko podjęzykowe u niemowląt – podejście praktyczne
- Mowa bezdźwięczna. Metodyka postępowania logopedycznego
- Zaparcia nawykowe i moczenie
- Zastosowanie teorii poliwagalnej w praktyce terapeutycznej
- Terapia logopedyczna głosek tylnojęzykowych
- FTM – Fizjologiczna terapia miofuncjonalna
- Terapeuta karmienia
- Terapeuta orofacjalany
- Ssanie kciuka okiem neurologopedy
- Nerwy czaszkowe – jak badać i prowadzić terapię?
- Joga dla dzieci
- Terapia PNF w dysfunkcjach wewnętrzno i zewnętrzno oralnych
- Skojarzenia do mówienia
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej według motorycznego uczenia
- Zintegrowany system fizjoterapii stomatognatycznej
- Reset 1
- Reset 2
- Safe and Sound Protocol (SSP) Training Certificate
- Uważność w edukacji. Kosmos i Kajo
- Sygmatyzm międzyzębowy, boczny, dorsalny
- Połykanie w praktyce logopedycznej- rozwiązania terapeutyczne
- Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym
- Trener oddechu dzieci
- Trener emisji głosu
- Trener oddechu
- Ocena miofunkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia podejście autorskie
- Połykanie w praktyce logopedycznej – rozwiązania terapeutyczne
- Sygmatyzm międzyzębowy, boczny, dorsalny
- Akademia Praktyka. Moduł I – wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżąw nurcie poznawczym
- Regulacja emocji a przywiązanie
- Terapia wad wymowy. Wywoływania i utrwalanie głosek
- MNRI – integracja odruchów dynamicznych i posturalnych
- Terapia nerwu błędnego i wspomaganie procesów oddechowych u pacjentów z zaburzeniami logopedycznymi
- Przychodzi dziecko do logopedy – jak przeprowadzić profesjonalne badanie logopedyczne
- Mindfulness – uważność w edukacji
- Self-reg dla profesjonalistów
- MNRI® Terapia NeuroTaktylna
- MNRI® Integracja odruchów ustno-twarzowych dr Masgutovej, poziom pierwszy
- Rodzicielstwo bliskości – szkolenie dla profesjonalistów
- RIRO – Reaching in Reaching out (szkolenie w Michael Palin Center)
- „Jestem ok, taki jaki jestem”
- „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi…” Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- Neurorehabilitacja traktu ustno – twarzowego
- Usprawnianie narządu głosu
- Wstęp do muzykoterapii
- Dramaterapia – ukończony kurs I stopnia
- Palin PCI – Terapia interakcyjna rodzic-dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7
- Opóźniony rozwój mowy – kreatywne postępowanie logopedyczne
- Metoda werbo-tonalna
- Terapia sygmatyzmu międzyzębowego
- Terapia manualna jamy ustnej
- Terapia logopedyczna małego dziecka z autyzmem
- Mowa i komunikacja u osób z autyzmem
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C) APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii
- Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z r-rodziną – stopień I i II
- Mini-KIDS – program terapii jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym
- Terapia behawioralna
- Praktyczne zastosowanie w pracy z dzieckiem z autyzmem
- Terapia osób z jąkaniem: Jąkanie – jak można pomagać?
- Wykorzystanie zabaw fonacyjnych w terapii logopedycznej najmłodszych dzieci
- Karmienie terapeutyczne Human Touch – wyzwania i możliwości wczesnej interwencji logopedycznej
- Masaż Shantala, a rozwijanie mowy dziecka – podejście praktyczne
- Stymulacja sfery ustno-twarzowej z wykorzystaniem innowacyjnych pomocy logopedycznych
- Możliwości i ograniczenia w terapii jąkania wczesnodziecięcego na przykładzie metod Lidcombe i Mini-KIDS
- Jąkanie bardziej płynne to nie paradoks
- Dwujęzyczność – jak pracować z dzieckiem dwujęzycznym?
- Elastyczny terapeutyczny TAPING w przypadku nadmiernego ślinienia. Taśma S: nowe narzędzie służące do kontroli motoryki sfery oralnej
- Jąkanie – profilaktyka, diagnoza i terapia
- Głos jako narzędzie pracy. Problem dysfonii u osób zawodowo posługujących się głosem: przyczyny, przebieg, terapia – z punktu widzenia terapeut – rehabilitanta mowy
- Oddziaływania logopedyczne z dzieckiem z opóźniającym się rozwojem mowy
- „Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
- Diagnoza i terapia dzieci zagrożonych dysleksją w wieku przedszkolnym
- Nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną w grupach przedszkolnych
- Zadbaj o swój głos
- Emisja głosu w pracy logopedy
- Świadomość ciała, głosu i emocji podstawą dobrej komunikacji
- Sukces w logopedii medialnej
- Myślenie wizualne
- Szkoła Konsultacji dla psychologów – Moduł 2.
- Teoria poliwagalna, oksytocyna i neurobiologia miłości. Komunikacja bez przemocy
- Opóźniony rozwój mowy: kreatywnie
- Werbogesty. Od gestu do słowa i będzie rozmowa
- SMURF – strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej
- Diagnostyka i terapia zaburzeń w obszarze nerwu błędnego
- Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia
- Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka, diagnoza i terapia przed i po zabiegu
- Powięź jako holistyczne podejście w pracy logopedycznej
- Terapia logopedyczna głosek tylnojęzykowych
- Joga w logopedii
- Nerw błędny – podstawy diagnostyki i terapii
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego
- Empathy Dolls
- Terapia stawów skroniowo-żuchowywch (TMJ)
- Elastyczny, terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii – podejście Esther de Ru
- Kinezjologia energetyczna
Publikacje
- Jastrzębowska, A. (2016). Jąkanie jako problem złożony – wpływ niepłynności mówienia na osobowość i samoocenę osób dorosłych jąkających się [w:] D. Pluta – Wojciechowska (red.) Forum Logopedyczne, 24, s. 47 – 58.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Superwizja w zawodzie logopedy [w:] E. Gacka, M. Kaźmierczak (red.), Teoria i praktyka logopedyczna. Wybrane zagadnienia, s. 119-129.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2018). Predyspozycje temperamentalne i poziom lęku u jąkających się dzieci i osób dorosłych [w:] K. Węsierska (red.) Forum Logopedyczne, 26, s. 87 – 98.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2018). Diagnozowanie zaburzeń płynności mowy u małych dzieci [w:] K. Węsierska (red.) Forum Logopedy, 26, s.16-22.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2018). Balbutologopedia – dziedzina obca logopedom?. W: K. Węsierska (red.) Zaburzenia płynności mowy, Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 93-112.
- Jastrzębowska-Jasińska, A. , Kwiatkowska, P. , Plichta, A. , Wyrębkiewicz, P. (2017). Tempmowy, a osobowość osób dorosłych [w:] M. Janiszewska, B. A. Nowak (red.) Wyzwania fizjoterapii – wybrane zagadnienia, Lublin: WydawnictwNaukowe TYGIEL, s. 213-220.
- Cyroń, M, Jastrzębowska, A. (2017). Wizerunek logopedy w polskim społeczeństwie. [w:] J. M. Góral – Półrola, G. Jastrzębowska (red.) Mowa i komunikacja. Od teorii dpraktyki. Kielce: Staropolska Wyższa Szkoła w Kielcach, s. 83-92.
- Jastrzębowska-Jasińska, A. (2016). Predyspozycje temperamentalne dwystąpienia jąkania u dzieci mówiących niepłynnie [w:] B. Zdunek i M. Olszówka (red.) Medycyna i nauki pokrewne – wybrane zagadnienia, Lublin: WydawnictwNaukowe TYGIEL, s. 123 – 134.
- Wywiad “Spotkanie w praktyce”,LogMagazyn kreatywneglogopedy ,5, s. 18-19.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Propozycja Programu Całościowej Zintegrowanej Aktywności Dzieci dla dzieci jąkających się i ich rodzin – badanie pilotażowe, Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Coaching kluczem dmotywacji w terapii jąkania u osób dorosłych [w:] K. Węsierska (red.) Zaburzenia płynności mowy. Teoria i praktyka.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Dobre praktyki w diagnozowaniu jąkania – analiza terminologii [w:] Biuletyn logopedyczny.
- Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Wspieranie odporności psychicznej dziecka w środowisku rodzinnym [w:] A. Gretkowski (red.) RODZINA W PRZESTRZENI SPOŁECZNEJ aktualne wyzwania i problemy. Jastrzębowska – Jasińska, A. (2019). Bajkoterapia jakmetoda wzmacniania w dziecku poczucia własnej wartości oraz akceptacji samegsiebie, Guliwer.
Granty
- 2016 r. – Grant Gene J. Brutten Fluency Disorders Fund
Udział w konferencjach naukowych
- 17.11.2018 r. – I Międzynarodowa Konferencja Naukowo – Szkoleniowa Rodzina w przestrzeni społecznej. Aktualne Wyzwania i Problemy
- 19.10.2018 r. – Ogólnopolska konferencja pod patronatem Polskiego Związku Logopedów (PZL) – Terapia jąkania u osób dorosłych
- 18-19.10.2018 r. – II Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna w Poznaniu
- 31.08-1.09.2018 r. – III Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna: Zaburzenia płynności mowy- Teoria i praktyka
- 21- 22.09.2018 r. – IV Konferencja Interdyscyplinarna Zdrowie i odporność psychiczna
- I Ogólnopolska Konferencja Naukowo – Szkoleniowa Warmińsko – Mazurskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego
- IV Konferencja naukowa „Europejski Dzień Logopedy – Usłysz mnie”
- III ogólnopolska studencko – doktorancka konferencja psychologiczna Profesjonalizm to podstawa
- 14.10.2017 r. – Konferencja naukowa „Logopedia wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku”
- 29-30.09.2017 r. – XV Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna pt. Logopedia – tradycja i perspektywy rozwoju
- 16-17.09.2017 r. – V Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Logopedia w teorii i praktyce”
- 30.06-2.07.2017 r. – XIX Konferencja Naukowo – Szkoleniowa pt. „Terapia Logopedyczna. Metody postępowania w zaburzeniach mowy”
- 18 – 19.03.2016 r. – IX Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa TYGIEL
- 24.03.2017 r. – III Ogólnopolska Konferencja „Europejski Dzień Logopedy
- 26.08.2016 r. – II Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna Zaburzenia płynności mowy – Teoria i praktyka
- 11 – 12.06.2016 r. – Ogólnopolskie Sympozjum OBLICZA LOGOPEDII „Interdyscyplinarność i samodzielność”
- 5.03.2016 r. – Konferencja Europejski Dzień Logopedy – Odczulamy jąkanie
- 4 – 6.12.2015 r. – XII Kongres Kół Naukowych i Artystycznych Uniwersytetu Warszawskiego
- 14.11.2015 r. – Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa Neuromowa – czyli człowiek widziany okiem neuropsychologa i neurologopedy
- 9 – 10.10.2015 r. – IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Edukacja. W kręgu mowy, języka i komunikacji”
- 11.09.2015 r. – Konferencja naukowa „Skuteczność terapii jąkania u dzieci. Możliwości terapii w Polsce i na świecie”
- 30.05.2015 r. – III Międzynarodowa Konferencja Logopedyczna „Logopedia w teorii i praktyce”
- 25.04.2015 r. – Interdyscyplinarna konferencja studencko – doktorancka III Dzień Psychologa: ZAPSorbowani Psychologią
Działalność dodatkowa
- Prowadzenie szkoleń i warsztatów dla terapeutów, logopedów i studentów logopedii:
- „Diagnoza i terapia jąkania u dzieci i młodzieży – praktyczny warsztat terapeuty jąkania”
- „Dykcja i emisja głosu”
- Od 2016 r. okresowo współprowadząca samopomocową grupę terapeutyczną dla dorosłych osób jąkających się – „Warszawski Klub J”
- Prezes Koła Naukowego Logopedii przy Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (2014-2018)
- Główny organizator i pomysłodawca Ogólnopolskich Konferencji Naukowych:
- Europejski Dzień Logopedy – „Logopeda Artystą Mowy”, „Odczulamy Jąkanie”, „Wczesna Interwencja Logopedyczna”, „Usłysz Mnie”
- Neuromowa – „Człowiek widziany oczami neuropsychologa i neurologopedy”
- Kierownik i twórca studiów podyplomowych „Neurologopedia” na Collegium Humanum.