Zapraszam na weekend szkoleniowy z Magdaleną Mazur w Warszawie. Odbędzie się już 11-12.05.2019 r.
Zgłoszenia proszę kierować na: [email protected].
Program:
11.05.2019 – Przychodzi dziecko do logopedy – jak przeprowadzić profesjonalne badanie logopedyczne?®
- CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
- Wywiad z rodzicem/opiekunem – środowisko domowe dziecka.
- Rozwój psychofizyczny: wywiad około położniczy, karmienie, rozwój fizyczny, rozwój mowy.
- Charakterystyka i zachowanie.
- Środowisko przedszkolne/szkolne.
- Badanie i ocena następujących obszarów:
- Budowa i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego (mięśnie języka, mięśnie okrężne warg, podniebienie twarde, podniebienie miękkie, staw żuchwowo – skroniowy, wędzidełko podjęzykowe, zgryz)
- Ucho zewnętrzne i błona bębenkowa.
- Mowa czynna – artykulacja poszczególnych głosek
- Mowa bierna
- Słuch fonematyczny
- Tempo mowy
- Oddychanie podczas mówienia
- MFS (zaburzenia miofunkcjonalne) wzorzec ruchowy języka i warg podczas połykania
- Dominacja lateralna
- Analiza dokumentacji medycznej dziecka.
- Kiedy zalecamy wykonanie badań uzupełniających (psychologicznych, pedagogicznych, psychomotorycznych, laryngologicznych, audiologicznych, neurologicznych, ortodontycznych, fizjoterapeutycznych i innych
- CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
- Przygotowywanie warsztatu logopedy – diagnosty.
- Otoskop prawdę Ci powie!
Badanie otoskopem – praktyczna nauka rozpoznawania prawidłowej budowy przewodu słuchowego oraz błony bębenkowej z ocena drożności przewodu słuchowego zewnętrznego. - Jaka piramida jest prawidłowa?
Badanie tympanometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym EasyTymp – ręcznym urządzeniem do wykonywania badań przesiewowych ucha środkowego, wykonującym szybkie i dokładne pomiary impedancji i odruchów ipsilateralnych.
Wykonanie badania na chętnych uczestnikach szkolenia – wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji. - Co z tym bananem?
Badanie audiometryczne wysokiej jakości sprzętem diagnostycznym Audiometrem MA 33 – zbadanie przewodnictwa powietrznego chętnego uczestnika szkolenia, wspólne omawianie wyników i nauka ich interpretacji na podstawie banana mowy – częstotliwości dźwięków mowy umieszczonej na siatce audiometrycznej. - Analizowanie zebranych informacji.
- Współpraca ze specjalistami.
- Opracowywanie informacji po badaniach.
Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.
Zachęca się, aby uczestnicy szkolenia w dniu szkolenia posiadali ze sobą lusterko oraz książeczkę zdrowia swojego dziecka (pożyczona także mile widziana).
12.05.2019 – Co ma ucho do gadania®
- CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
- Jak słyszymy – anatomia i fizjologia ucha.
- Pierwotne i wtórne czynniki uszkadzające słuch – wywiad z rodzicem/opiekunem pacjenta: prenatalny, okołoporodowy, postnatalny. Czynniki mogące uszkodzić słuch pacjenta, analiza dokumentacji
- Rodzaje niedosłuchów.
- Rozwój mowy dziecka z niedosłuchem.
- Współzależność niedosłuchu z wadami zgryzu.
- Słów kilka o protezach słuchu: aparaty słuchowe, implanty ślimakowe.
- Grupa pacjentów szczególnie narażona na problemy ze słuchem – przykłady i ich specyfika.
- Chroń swój słuch – możliwe sytuacje uszkadzające słuch i sposoby ich profilaktyki.
- Mowa czynna bierna– zaburzona artykulacja głosek w przypadku niedosłuchu.
- Słuch – własne wyniki badań otoskopem, tympanometrycznych i audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy.
- Współpraca ze specjalistami
- Opracowywanie informacji po badaniach
- CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
- Co powinien wiedzieć logopeda o badaniach słuchu i interpretacji ich wyników – demonstrowanie badań na własnym sprzęcie diagnostycznym:
- Otoskop prawdę Ci powie – jak poprawnie wykonać badanie otoskopem i zinterpretować jego wynik. Uczestnicy szkolenia uczą się wykonywania badania w parach.
- „Piramidy” tympanometrii – co mówią nam wyniki badania tympanometrycznego – wykonanie badania uczestnikom szkolenia z wydrukiem jego wyników.
- Tajemnicze skróty dB i Hz – audiogram, demonstracja badania, analiza i interpretowanie wyników.
- Dla kogo audiometria obrazkowa – demonstracja badania.
- Co z tym bananem? – Co i dlaczego powinniśmy wiedzieć o paśmie dźwięków mowy ludzkiej
- Co to za słupki? – nauka interpretowania wyników otoemisji akustycznej.
- Nie taki ABR straszny – analiza badania słuchowych potencjałów wywołanych pnia mózgu (od ang. auditory brainstem response)
Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.
Prowadząca:
mgr Magdalena Mazur – neurologopeda, surdologopeda, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia z wykorzystaniem m.in. elementów wg. koncepcji Human Touh, providerer – terapeuta metody Johannesa IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, terapeuta systemu MFS, terapeuta wykorzystujcy elementy kompleksowej, neurofizjologicznej koncepcji terapeutycznej Castillo Moralesa oraz wielbicielka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacj NSL Magdalena Mazur
Cena: 1 szkolenia – 480 zł | 2 szkoleń – 910 zł
Zgłoszenia: [email protected]